Dela nyhet
Natt-SM 2022
23 jan 2022 0 kommentarer
När jag skriver detta är det 90 dagar kvar till den 22 april, det närmar sig så sakteliga eller är det med stormsteg.
Tänkte dela med mig av lite information och hur planeringsläget är just nu.
Vi har klart med marker, vi har klart med DGIF angående hyra av festplatsen, vi har klart med Bo Fransson angående parkering, vi har muntligt klart med Motala Kommun angående hyra av skolan samt ett sponsorpaket innehållande kostnad för utspisning och bajamajor. Sponsorläget i övrigt ser skapligt positivt ut. Problemet som vi fortfarande brottas med är hur löparna ska passera vägen när det är på väg till målet vid festplatsen, där för vi nu en dialog med Länsstyrelsen.
Ja, annars känns det som om de flesta pusselbitarna börjar falla på plats, karta och banor är i stort sett klara, planeringen kring samlingen för löparna i skolan och starten likaså. Vi har just haft en träff med DGIF angående utnyttjandet av festplatsen, där vi konstaterat att tillräckligt med el finns men att vi får komplettera med en del belysning i övrigt finns det som behövs vad gäller byggnader. Tält till omklädnad och duschar har vi dock ännu inte löst, vi träffade en positiv lirare med mycket ideer från Event4Sweden (levererar till Vätternrundan) men om han nu var positiv så var inte offerten så positiv, men vi löser det. När det gäller tävlingsadministration så känns det som om Per-Martin full koll.
Vad gäller bemanningen så verkar det som om de flesta funktioner börjar bli klara med sina funktionärer. Det saknas fortfarande en del namn men vi räknar med att presentera en preliminär funktionärslista före nästa planeringsmöte i slutet av februari. Har ni frågor gällande bemanning och er uppgift, så kontakta gärna Marianne N, eller mig, eller respektive funktionsansvarig.
Viktigt nu när det börjar närma sig att alla funktionsansvariga håller kontakten med sina funktionärer och har möten för att detaljplanera, hitta flödet, analysera risker och hitta sätt att hantera dem.
Det är ett önskemål att respektive funktionsansvarig gör en riskanalys av sin funktion och diskuterar hur vi kan hantera uppkomna risker, dessutom kommer tävlingsledningen och funktionsansvariga att gemensamt ha övningar att lösa tänkbara scenarier. Tänk även på gränsdragningar mellan funktionerna så att inget faller mellan stolarna.
Alla funktionsansvariga har så långt gått in i detta med ett fantastiskt engagemang, nu börjar detaljplaneringen på allvar så fortsätter vi så här så blir det riktigt bra.
Håkan
Kommentarer